Infografika

W komunikacji wykorzystujemy wiele elementów, które mają na celu jej wzbogacenie oraz przyciągnięcie uwagi odbiorców. Słowem, staramy się przekazać istotne informacje, wzbudzić emocje i zaskoczyć. Obraz może być uzupełnieniem słów, ale również nośnikiem pewnych informacji. Według badania to reklamy oparte na grafice cieszą się większą popularnością i pozostają w pamięci odbiorcy na dłużej. Odpowiednio zaprojektowana reklama powinna jednak zawierać zarówno słowo, jak i obraz. Należy zwrócić uwagę na ich kompatybilność oraz kontekstowość. Aby klient zatrzymał wzrok na naszej reklamie, musi przedstawiać ona coś, co go interesuje lub być ciekawa i zaskakująca. Coraz bardziej popularne w marketingu i reklamie stają się infografiki. Co to właściwie jest, jak to działa, jak wykorzystać jej potencjał?

Na początku należy sobie odpowiedzieć na pytanie, czym jest infografika. W skrócie mówiąc jest to wizualizacja informacji, połączenie słowa z obrazem. Nie istnieją one jednak oddzielnie, są ze sobą ściśle połączone w formie diagramu czy statystyki. Nie musi ona jednak opierać się tylko i wyłącznie na przekazaniu odpowiednich danych, doskonale sprawdza się w przypadku promowania marki oraz reklamowaniu konkretnych produktów ze wszystkich dziedzin. Dzięki infografice możesz przekazać istotną informację w ciekawy i interesujący sposób. Trudne do zrozumienia treści z pewnością zostaną łatwiej zrozumiane, a co najważniejsze zapamiętane.

  • Infografiki są 3 razy częściej „lajkowane” i podawane dalej niż klasyczny post tekstowy.
  • Ludzie przyjmują lepiej o 323% test z dobrą ilustracją, niż sam tekst.