Visual Content Marketing

W związku z ogromnym wzrostem napływających informacji, największym wyzwaniem dla osób zajmujących się treścią marketingową stanowi mózg odbiorcy. Poprzez ewolucję jesteśmy stworzeni do tego, aby szybciej przetwarzać obrazy niż tekst. Gdy połączymy więc treść pisaną
z wizualną, możemy spodziewać się znacznego wzrostu w odbiorze przekazu.

Content marketing z zastosowaniem obrazów już teraz prowadzi do znaczącej poprawy w zaangażowaniu na stronach i portalach społecznościowych. Jeśli założymy, że liczba informacji, którą otrzymujemy, będzie tylko wzrastać, przekazywanie treści obrazem przestanie wkrótce być tylko ulepszeniem podnoszącym konkurencyjność, ale koniecznością dla każdej osoby zajmującej się marketingiem, który chce porozumieć się z prawdziwymi ludźmi w wirtualnym świecie.

Dziś video staję się elementem uwiarygadniającym cechę lub produkt, daje poczucie realności wartości jakie reprezentuje. Daje poczucie konsumentowi, pozytywnej znajomości. Poza tym dobrze umieszczony w mediach społecznościowych jest samonapędzającym się przekazem marketingowym.

Trochę danych 🙂

Do końca roku 2017, 74% całości nowego kontentu publikowanego w sieci będzie stanowić video. Cisco przewiduje, że globalny ruch w sieci do roku 2019, będzie w 80% generowany przez materiału video.

76.5% ludzi zajmujących się marketingiem oraz właścicieli małych firm przyznało w badaniu Animoto, przyznało, że używanie video w komunikacji miało mierzalny wpływ na ich biznes.

34% ludzi zajmujących się marketingiem B2C twierdzi, że video będzie kluczowym czynnikiem sukcesu biznesowego w 2017.m

Cztery ray więcej konsumentów woli obejrzeć video o producie niż czytać o nim.

Ponad 60% ludzi decydujących w firmie o marketingu zamierza zwiększać inwestycje w komunikację video.

Użycie słowa „Video” w marketingu mailowym, podnosi oglądalność tego mailingu o 19%, a klikalność linków o 65%.

W badaniu HubSpot 2016 , 43% badanych deklarowało chęć oglądania większej ilości materiałów video w sieci.

Obrazy sprawiają, że treść w nich przekazywana jest dla użytkowników bardziej wiarygodna.

Treść wizualna zwiększa liczbę udostępnień na Facebooku. Badanie opublikowane przez firmę SocialBakers pokazało że zdjęcia stanowią 87% udostępnień wśród 30 000 stron profilowych Facebooka, podczas gdy każdy inny rodzaj treści stanowi nie więcej jak 4% udostępnień.

Twitter udostępnił badanie oparte na analizie 2 milionów wpisówna tym serwisie w celu zrozumienia, jaki czynnik zwiększa zaangażowanie w przypadku określonego tweetu. Z ich obserwacji wynika, że zastosowanie treści opartej na grafice spowodowało znaczny wzrost w liczbie osób, które zdecydowały się na kliknięcie “podaj dalej” do swoich obserwujących.

Najbardziej efektywnymi elementami tweetów, które zostały przeanalizowane wśród zweryfikowanych kont użytkowników, były zdjęcia i filmy:

  • Umieszczenie video zwiększało liczbę ponownych udostępnień o 28%
  • Tweety, które zawierały zdjęcia miały 35% więcej ponownych udostępnień

Do podstawowych form visual content marketingu zaliczamy:

  • materiały video
  • infografiki
  • animacje
  • zdjęcia 360
  • timelapsy
  • zdjęcia i grafikę